Over ons

Wij zijn bewoners en gebruikers van het Van der Helstplein. Toen we vorig jaar ontdekten dat het plein 100 jaar bestaat, was het plan snel geboren. We gaan een buurtfeest organiseren, een tentoonstelling inrichten en vervolgens ook een plan maken voor een mooier plein. Dat doen we samen met zoveel mogelijk bewoners, ondernemers en buurtorganisaties.

Een mooier plein: Nina Dirksen, Gabrielle Drabbe, Peter van der Klugt, Jelle van der Meer, Esther van der Meulen, Tony van der Tas, Karin van der Tas-Brunner; ondersteuning van Stefanie Jansen en Cecilia Petit (Wijkcentrum de Pijp)

Buurtfeest: Gabrielle Drabbe, Cyrille Maratray, Jelle van der Meer, Diemer Roodenburg, Madelon Vriezen

Tentoonstelling: Peter van der Klugt, Daan Schermerhorn, Tony van der Tas, Onno van den Muysenberg

Met dank aan partners: Oranjekerk, Wijkcentrum De Pijp, Stadsarchief Amsterdam, KunstRUIM, De Dageraad, HU – School voor Journalistiek, Reinwardt Academie, Daklozenopvang Makom, CC Amstel, Het Bruggehuisje, d’Oude Raai, Soundtrackcity, Iambe, Diks Autoverhuur, Drukkerij Den Hartog, kruidenier Super Fresh, Postcode Loterij Buurtfonds, Fonds voor Zuid, Stadsdeel Zuid (o.a. buurtbudget)

Foto’s: Thomas Schlijper (homepage), Rob Godfried, Tony van der Tas, Nina Dirksen, Christine Westerveld en vele anderen.


Dit initiatief is geboren uit het bewonersoverleg Van der Helstplein, dat zich bezighoudt met het reilen en zeilen op het plein

3 Replies to “”

  1. Hoi ik ben Floris en ben nieuw in de Pijp. Ik heb aandachtig naar de ontwerpen van de pleintjes gekeken prachtig!

  2. Hallo,

    Ik vind het, als buurtbewoner die uitgenodigd wordt om mee te beslissen over het uiterlijk van het nieuwe van der Helstplein, een beetje vreemd en frustrerend dat ik (en al mijn huisgenoten, en dan hoogstwaarschijnlijk ook veel andere bewoners hier in de van Ostadestraat) op woensdag 16 februari (of misschien was het dinsdag de 15de, of zelfs de 14de, maar zeker pas deze week en niet eerder) een uitnodiging krijg om mee te beslissen, terwijl dat eigenlijk al niet meer kan..

    Misschien ligt het aan mij, maar zo’n duidelijke uitnodiging heb ik niet eerder gezien..

    Erg jammer..

    Ik ben benieuwd wat het geworden is en hoop dat dat mij ook bevalt.

    Groeten,
    Mark

    1. Dag Mark,
      Vervelend dat je die uitnodiging zo laat te zien hebt gekregen. We hebben de flyers eind januari rondgebracht, ook in de Van Ostadestraat. Geen idee wat er in jouw geval is misgegaan.
      Niet getreurd, er is nog niets definitief beslist. De buurt heeft zijn eerste ideeën gegeven, zie elders op deze website, daar zat veel variatie in, maar op hoofdlijnen ook overeenstemming, waaronder grote steun voor het opknappen van het plein. Dit alles leggen we voor aan de gemeente (zaterdagmiddag 12 maart, 15u op het plein, wees erbij), en wij vragen aan hen uitvoering te geven aan de wens van de buurt om het plein mooier te maken. De bal ligt nu bij de gemeente. Als zij in actie komen, zal dat in samenwerking met de buurt zijn, en dan volgen er nog vele meedenk- en beslismomenten voor bewoners, ondernemers en gebruikers van het plein.
      Hou deze website in de gaten.
      Groet,
      Jelle, namens bewonersoverleg Van der Helstplein

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.